Sabtu, 6 September 2008

Mangsa Dalam Produksi

Apa yang gua tulis kat sini semuanya ada kaitan diri gua sendiri yang sentiasa di 'kencing' oleh pihak produksi selama lebih 25 tahun terlibat dalam industri ini.

Gua pun heran kenapalah produksi kita selalu sangat suka 'kencing'. Dari dulu hingga sekarang perkara ini tetap berlaku. Tak kira apa bangsa, ia terus berlaku. Pentingkan glamour dan duit terus menguasai industri ini. Sehingga 'mengencingkan' orang lain sudah menjadi satu perkara yang lumrah.

Kalau gua nak ceritakan memang berjelar-jelar. Tak habis-habis. Nanti gua akan bongkarkan satu persatu dari awal dulu sampai sekarang.

Semua pembongkaran ini tidak pernah mendapat tempat di media arus perdana. Ini kerana reporter hanya menulis dari pejabat mereka dan berita yang ditulis dari apa yang dilaporkan.

Tetapi gua sendiri dalam produksi. Apa yang gua bongkarkan semuanya berlaku pada diri sendiri atau setidaknya depan mata sendiri.

Daripada produser hingga ke pengarah dan membawa ke PM (pengurus produski), inilah tiga jenis manusia yang gemar 'kencing' orang lain yang terlibat dalam produksi.

Yang menjadi mangsa dari penulis skrip hingga ke krew dan terpalit kepada pelakon. Sehinggakan pelakon extra pun turut menjadi mangsa 'kencing'.

Kalau nak tahu lebih lanjut, ikuti coretan gua seterusnya...

Tiada ulasan: